Kennisbasis ICT & Didactiek
Vanaf hier kan bekeken worden hoe de digitale vaardigheden, Kennisbasis ICT & Didactiek, beschreven worden.
- Attitude
- De docent is een lerende en innoverende professional.
- Digitale Basisvaardigheden
- De docent beschikt over de digitale basisvaardigheden om ICT in het onderwijs effectief te kunnen inzetten in lessituaties én in de onderwijsorganisatie.
- Digitale Media- & Informatiegeletterdheid
- De docent is mediawijs en informatievaardig en beschikt over vaardigheden op het terrein van digitaal kennismanagement. De docent begeleidt leerlingen in het adequaat gebruik maken van digitale bronnen en communicatie.
- Didactisch handelen
- De docent maakt keuzes ten aanzien van het type leerpraktijk, didactische strategie en de inrichting van de (digitale-) leeromgeving.
De uitwerking van de hierboven beschreven 4 stappen worden in de onderliggende pagina's van de desbetreffende pagina's beschreven zoals dit uitgevoerd is.
Bron: kennisbasisict
Bronvermelding
Alle informatie in het hoofdstuk Kennisbasis ICT & Didactiek en alle onderliggende pagina's zijn overgenomen uit de volgende bronnen (volgens APA):
- Kennisbasis ICT & Didactiek. (z.d.). Kennisbasis ICT & Didactiek. Geraadpleegd 1 oktober 2020, van http://kennisbasisict.iminor.nl/index.php/kennisbasis-ict/
-
Slooter, M. (2018). De zes rollen van de leraar (1ste editie). Pica.
-
Studiewijzer PDG najaar 2020.pdf. (z.d.). ENCO - NHL Senden. Geraadpleegd 1 oktober 2020, van https://www.ecno.nl/opleiding/pedagogisch-didactisch-getuigschrift-voor-docenten/praktische-zaken